A cégvezetői és a középvezetői együttműködés javítása

Nagyon eltérően gondolkodnak a cégvezetők és a középvezetők, a középvezetők szerepéről és feladatairól.

Ez miatt keletkeznek azok a működési problémák, amelyek a részlegek nem megfelelő belső működéséből és a többi részleggel történő nem megfelelő együttműködésből fakadnak.
Ez együtt jár az alacsony teljesítménnyel, a leromlott hatékonysággal, emberi konfliktusokkal, vevői elégedetlenséggel, károk okozásával, széthúzással.

Ez olyan belső küzdelemhez vezet, ami miatt a cég az elfogadhatónál jobban el van foglalva a saját gondjaival.
Ami miatt nem jut kellő energia a

  • termelésre
  • fejlesztésekre
  • vevőkre
  • piaci változások követésére
  • a kínálkozó lehetőségek kiaknázására.

Egy konkrét terület középvezetőjének lenni, sok szempontból egyértelmű.

Még akkor is, ha nincs precíz munkaköri leírás ehhez.

Mit lehet tudni biztosan?

  • Azt lehet tudni, hogy az adott területnek mi a cégen belüli szerepe, jelentősége.
  • Azt is, hogy fő vonalakban milyen eredményt kell az adott részlegnek, csoportnak előállítani.
  • Nagyjából az is adott, milyen ingatlan területek, gépek, berendezések, gépek, anyagok, egyéb erőforrások és emberek tartoznak a területhez.
  • Az is egyértelmű, hogy vannak alapvető folyamatok, projektek, amelyeknek haladniuk kell, feladatok amelyeket el kell végezni.
  • Vannak kapcsolattartási pontok a csoporton kívül. Cégen belüli további együttműködők, cégen kívüli, a részleg működéséhez szervesen kapcsolódó partnerek, hatóságok, stb.

Ami nem egyértelmű, azzal is lehet kezdeni valamit!

Ha egy konkrét terület lelkiismeretes középvezetőjeként végiggondoljuk azt, hogy mi tartozik a területhez, akkor az is kiderül, hogy mi nem.

A most még egybemosódó határokat pedig egyeztetni lehet az érintett részleg vezetőivel, felelőseivel.

Végső esetben, ki lehet kérni a cégvezető álláspontját.

Mi az, ami nem egyértelmű a középvezető szemszögéből?

  1. ami nincs kimondva, nincs leírva
  2. azok a korábbi megszokástól eltérő változások, amelyek nincsenek kezelve, aktuális állapotban tartva
  3. azok a számszerű elvárások, keretek, amelyeket a cégvezető támaszt a területtel kapcsolatban
  4. a minőségi elvárások egyértelműsítése, számszerűsítése, a nem számszerűsíthető szempontok pontosabb megértése, finomhangolása

Mit tudna tenni egy középvezető annak érdekében, hogy jobban betöltse a szerepét?

Először is, teljes felelősséget kellene vállalnia a részleg felett.
Mindenért, amiről tehet a részleggel, annak működésével, eredményeivel kapcsolatban.

Ehhez

  • Tisztázza a részleg, felelősségi terület, határait, mindenféle vonatkozásban.
  • Értse meg a cégvezető elvárásait, állapodjon meg vele abban, hogy mit vállal és mit nem lehet / tud / akar teljesíteni.
  • Biztosítsa a terület megfelelő működéséhez és eredmények eléréséhez szükséges feltételeket.
  • Egyeztessen minden kapcsolódó részleg vezetőjével, felelősével az együttműködés feltételeiről.
  • Folyamatosan dolgozzon a hatékonyság javításán.
  • Folyamatosan fejlessze saját rendszer építési, menedzselési és vezetői készségeit.

Mit tudna tenni egy cégvezető annak érdekében, hogy könnyítse a középvezetők munkáját?

  • elvárások – meghúzná azt a színvonalat, amit el kellene érni és fent kellene tartani
  • értené, hogy melyik középvezető milyen állapotban van ahhoz képest, hogy milyen szerepben van
    • aki alkalmatlan, vagy károk előidézését teszi lehetővé az leváltja
    • aki alkalmas, de még nincs megfelelő szinten annak támogatja a fejlesztését, fejlődését
  • támogatná a középvezetőt a részleg működési rendszerének kialakításában, továbbfejlesztésében
  • támogatná a középvezetőt abban, hogy a megfelelő személyi állomány legyen a csoportjában
  • elősegítené a különböző területek összehangolását, eldöntené a határvitákat, elősegítené a részlegek közötti gördülékeny együttműködést

Ha szeretnéd tudni, hogy milyen ettől részletesebb lépéseket tudnátok tenni a cégvezetői és középvezetői együttműködés javításának érdekében, akkor ismerd meg a legfontosabb szempontokat, amelyekről egyeztetnetek kell.

Ezt várom el, a cégemben dolgozó középvezetőtől!

További bejegyzések

200 cégből 1-nek van pénzügyi rendszere

200 cégből 1-nek van pénzügyi rendszere

Csehil Ádám vendége voltam a Nyereséges Vállalkozás podcastben, ahol céges pénzügyekről beszélgettünk. https://youtu.be/nG797ISRgBE?si=LJnrdTGAcIv-vN6N ➡Vajon miért lehet az, hogy a legtöbb cégvezető az ideje nagy részében egyszerűen nem azzal foglalkozik, amivel...

bővebben
KPI használata a gyakorlatban

KPI használata a gyakorlatban

KPI Kulcs teljesítménymutatók. A kulcs teljesítménymutatók, KPI -ok mérése önmagában még nem biztos, hogy teljesítmény vagy egyéb javító hatással jár. Viszont a KPI mérése nélkül nem tudjuk, hogy hol, milyen beavatkozásra van szükség a teljesítmény javítása érdekében....

bővebben