[vc_row][vc_column]

Tulajdonos, vezető feladatainak átadása

Ahhoz, hogy egy tulajdonos, vezető hátraléphessen a jelenlegi pozíciójából, arra van szükség, hogy a cég működése dokumentálva legyen.

Valamint legyenek működési célok, stratégia és tervek.

Addig teljesen felesleges keresni az új szupermant, amíg nem tudjuk megfogalmazni, és átadni számára az elvárásokat, nem biztosítjuk az átadás – átvételhez a körülményeket.

A dokumentált céghez, már meg lehet határozni, hogy milyen képességek és jártasság kell.

Ez alapján profilozható a munkakör.

A profil alapján megfogalmazható, hogy milyen személy képes betölteni a munkakört.

Ez alapján valószínűleg ki fog derülni, hogy egy emberben nem lesz meg minden.

A profil elemei modulárisak, ezért azokat különböző csoportosításban újra rendezhetők.

Lehet, hogy 2, vagy több vezetőre is szükség lehet, főleg ha több üzletág van, amelyekbe nincsenek meg a felelős vezetők.

Ha a vezető nem folyt bele az üzletágak szakmai teendőibe, akkor több lépéses átmenettel viszonylag gyorsan el lehet érni a helyettesítést. A dokumentált működés ennek is feltétele.
Először egy operatív vezető asszisztens, aki rövid idő után operatív vezető, majd ha szükséges ügyvezető lenne.

Az hogy kívülről jön, vagy bent van az utód a cégben, attól függ, hogy a profilnak ki felel meg.

Jobb ha van hiteles ember cégen belül, aki nagyrészt megfelel a munkaköri profilnak, de ha ilyen nincs, akkor mindenképpen kívülről érdemes behozni és ott a fokozatosságnak kiemelt szerepe van, minden téren.

A dokumentált cég az értékteremtő és működési folyamatainak írásban történő rögzítésével indul.

A folytatás vázlatosan
– feladatok írásban történő rögzítése kellő részletességgel
– feladatok funkcionális csoportosítása
– folyamatokat végigvinni és feladatokat ellátni képes szervezeti felépítés kialakítása
– munkaköri dosszié rendszer kialakítása – tartalmaz minden szükséges információt ami –
passzív módon átadható a dolgozóknak – ez a cég működési kézikönyve lesz végül
– cégvezetői kontrollt biztosító adatgyűjtő rendszer, irányítópult létrehozása, adatgyűjtés becsatornázása
– pénzügyi rendszer kialakítása

Ha ezek közül bármi hiányzik, akkor nem teljes a cég működési rendszere.
Ha nem ebben a sorrendben készül el, akkor tovább tart, többe kerül a kialakítása.

Amire még szükség van

– információ ellátási és áramlási rend és rendszer kialakítása
– cégben dolgozók megismeréséhez a dolgozói/munkaköri profilok feltöltése

Az egész átadás – átvétel sokkal könnyebb, ha a folyamatok és információk a működést támogató szoftverekben vannak és használják is őket.

Az átadás sebességét befolyásolja a jelenleg ott dolgozók állapota, amelyet pontosan kell érteni annak, aki ezt a folyamatot menedzseli, mert csak így tudja tartani az optimális sebességet. Ha túl óvatosak akkor sokáig tart, ha nagy a kockázat és gyorsan haladnak akkor nehezen kezelhető károk keletkeznek.

Egy ilyen átadás – átvétel menedzselését mindenképpen ezen a területen jártas szakemberre célszerű bízni, mert visszafordíthatatlan károk keletkezhetnek menet közben, vagy nem tud megtörténni a váltás, mert nem lehet átadni – venni a vezetést.

Nagyot és sok kicsit sem szabad hibázni, mert rengeteg pénzbe kerül végül.
[/vc_column][/vc_row]