A növekedési nehézségek kezelésénél, a háromféle beavatkozás közül, nem mindig a legkézenfekvőbb vezet a megfelelő eredményhez. Van amikor a munkaszervezés van a lépéssor elején.
Munkaszervezés és marketing

 Helyzet

Sok vállalkozás küzd növekedési nehézségekkel.

Ebben három eltérő helyzet szokott lenni

  1. nem indul meg a növekedés, vagy
  2. valamekkorára megnő a cég és ott megreked, vagy
  3. rosszabb esetben visszaesik.

Valójában mindhárom változat alapvetően ugyanazok mellett az elvek mentén,  kezelhető. Természetesen mindegyiknél vannak speciális jellemzők, amelyekre tekintettel kell lenni, de a menetrend mindig ugyanaz.

 

A probléma és az eddigi hatások

Ezt máshogyan érzékeli az akinek még elindítani sem sikerült a növekedést, mint az aki már eljutott valameddig.
Mindegyiknél az okozza a problémát, hogy a pénz, mint egyik fontos erőforrás nem nő, hanem csökken.

 

Várható következmény

Ha nem tudják átlendíteni a stagnálást, vagy visszaesést növekedésbe, akkor

  • fennáll a veszélye annak, hogy elfogy a pénz, aminek további következményei lesznek
  • nem tudják megvalósítani a vállalkozással kapcsolatos elképzeléseket, amelyekből személyes kudarc lehet
  • nem tanulnak a helyzetből, hiszen nem tudnak pozitív változást elérni

Próbálkozás ami nem hozott eredményt, amibe belebuktak

Volt olyan helyzet, amikor elkezdtek különböző marketing tevékenységeket végezni.
Mivel ez nem volt megalapozott, ezért ezek természetesen csak kiadásokkal jártak érdemi bevétel változás nélkül.
A marketing, az eladás erőltetése sokszor kárt okoz, miközben nincs a cég szempontjából semmilyen eredménye.

 

Szakszerű megoldás

Esetünkben azt hitték hogy nincs marketingjük, és ezért kezdtek különböző kidolgozatlan kampányokat elindítani.

Valójában szervezeti, azon belül szerkezeti problémákkal küzdöttek.
Nem volt a cégben szervezetileg meghatározott, erre figyeli és ezt végző funkció, amihez nem rendeltek felelőst, csak erőforrásokat.
Elmulasztották az alapok lerakását.
Túl sok mindent akartak megcsinálni és elérni, így ebből semmi sem lett.

A fejlesztés során a következőket tettük

  • Először meghatároztuk a teljesíthető elvárásokat.
  • Biztosítottuk a körülményeket és személyes készségeket.
  • Meghatároztuk a fejlesztési irányt.
  • Készítettünk egy fejlesztési tervet, amit lépésről lépésre megvalósítottunk.

Elvégeztük a szükséges fejlesztési feladatokat

Mivel a tanácsadásra fordítható keret, havi egy tanácsadást tett lehetővé, ezért a vállalkozás dolgozóira hárult, a fejlesztési feladatok zömének elvégzése.
A tanácsadási időben főként arra figyeltünk, hogy a megfelelő eredmény létfontosságú feltételei folyamatosan teljesüljenek.

Kivitelező szakembereket vontunk be, azoknak a fejlesztési feladatoknak az elvégzéséhez, amelyeknél nem volt megfelelő a cégen belüli képesség, készség, nem volt kellő jártasság.
Sőt volt olyan is, amit egyszerűbb volt kiszervezni, mint házon belül, az amúgy is sok feladatot végző embereket tovább terhelni.

 

Megoldódott a probléma

Így létrejöttek azok az érdeklődő behozó, tájékoztató és kezelő folyamatok, amelyek segítségével szakszerűen és hatékonyan végig tudták vinni az eladásokat.

 

Ok – okozat/tünet/ok – okozat/tünet/oklánc

Az alapvető, növekedést akadályozó tényező nem a marketing hiánya, hanem a szervezeten belüli funkció hiánya volt.
Ez miatt nem voltak biztosítva, az ezzel kapcsolatos megfelelő eredmény feltételei, így az új érdeklődők megszerzése és folyamaton történő végig vitele valójában veszteséges volt.
Amint ezt rendeztük, kiszámítható eredmény keletkezett.

 

Ezek következménye hasonló esetekben, ha nem ilyen módon járnak el

A szokásos módon, a szokásos eredményekkel lehet próbálkozni.

Vagyis, addig nem sok értelme van, sem a marketing képzésekre járásnak, sem az ad-hoc marketing kampányoknak, amíg szervezetileg az eladási folyamat funkciói, és az ezzel kapcsolatos megfelelő eredmény létfontosságú feltételei nincsenek rendben.

 

Tanulságok

1, Az ilyen helyzetekben, az ösztönös vállalkozói reakció, vagyis “csináljunk gyorsan valami marketinget”, nem működik.
2, A szervezeti felépítés, a munkaszervezés nem csak a működtetés, hanem a fejlesztések során is eredményesen használhatók.
3, Végül létre kell jönnie, az adott terület megfelelő eredményét biztosító összes létfontosságú feltételnek, amelyek nélkül csak költség lesz, elegendő bevétel nem.

Ebben az esetben is bebizonyosodott, hogy az eredmény, az előtte megtett dolgok természetes következménye. Tudtuk mit várhatunk, megtettük amit kellett és meglett az eredmény.

 

Ha Önnek is hasonló problémája van, és szeretné megoldani, akkor ismerje meg a szakszerű munkaszervezés lehetőségeit.