[vc_row][vc_column]

Egyik, vagy másik, vagy mindkettő?

Látszólag feloldhatatlan ellentét, amelyből ha csak az egyiket vagy a másikat kezelik annak kínlódás lesz a következménye.

Csak együtt kezelhetők hatékonyan!
Az Ön vállalkozása valahová kapcsolódik a vevőit kiszolgáló ellátási láncba.
Ha ezt pontosan érti, akkor tudja, mi van az ön tevékenysége előtt és mi van utána a vevők vásárlási sorrendjében.

Az én tevékenységem abban segít vállalkozóknak, hogy a növekedési kihívásoknak és a növekedésből fakadó problémák megoldásának hatékonyan tegyenek eleget.
Ehhez érteni kell, mik a növekedés kihívásai és a növekedés miatt fellépő, kezelést igénylő problémái. Az érdekes az ebben, hogy ennek a két tényezőnek egyszerre kell megfelelnie a cégeknek.
Növekedni akarnak, kell, és ebből azonnal problémái lesznek amelyeket kezelni kell.
Ha nem kezelik megakad a növekedés és elindul a csökkenő tendencia.
Ha későn kezelik, akkor akár teljes bukás is lehet ennek a folyamatnak az eredménye.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
A növekedés mint kihívás

Vegyük először, hogy mi kell a növekedéshez.

Ha tud róla, ha nem, ezek határozzák meg a növekedés lehetőségeit.
Tehát ezeken a pontokon lehet beavatkozni is.

  1. a tevékenység, a termék az elsődleges meghatározó, hiszen minden ami ez után következik, ettől függ
  2. üzleti modell – ahogyan csinálják azt a tevékenységet – minden tevékenységet, többféle módon lehet eredményesen csinálni
  3. rendelkezésre álló erőforrások – amire szükség van abból mennyi van, milyen állapotban van, hogyan menedzselik ezeket
  4. rendszer, (minden ami az erőforrások, ezek használata, vagyis a cég cselekvése és az elért eredmény összefüggései során felmerül).
  5. a rendszereket emberek működtetik – kik, milyen állapotban vannak
  6. az erőforrások, a rendszer és az emberek összekapcsolása, vagyis a munkaszervezés milyen szinten áll

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
A növekedés hátrányos következményei

Növekedésből fakadó problémák

A cég működési funkcióit kiszolgáló szervezeti egységek (ember, munkakör, felelősök, vezetők, csoportok, cégstruktúra és ezek állapota) nem egyszerre fejlődnek, ezért szűk keresztmetszetek jönnek létre.

Azt figyeltem meg, hogy a cégvezetők döntő többsége azt a területet fejleszti amihez ért, amit kedvel, ahol biztonságosan mozog.

Azok a területek, amelyekhez a vállalkozónak nincs megbízható társa, kulcsembere, felelőse, azok ezáltal hátrányba szorulnak.

Idő kérdése mikor, de ezek valamilyen sorrendben szűk keresztmetszetek lesznek a cég működésében, ezáltal az eredményeiben is.

Itt fognak kialakulni a működési és munkatársi problémák.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
A növekedés segítése

Az én tevékenységem itt csatlakozok a vállalkozások fejlesztésének láncolatába.

Amikor a növekedés a szűk keresztmetszetek miatt elakad, vagy az ösztönösen kialakított rendszerek már nem képesek problémamentesen működni, akkor rendszerek építése, átalakítása, fejlesztése és a munkaszervezés lépésein keresztül akadálymentesítjük a működést.
Így a növekedést akadálymentes lesz, a szűk keresztmetszet és működési zavarok megszüntetése szempontjából.
Feltéve ha a szabályoknak megfelelően működtetik az így kialakított rendszereket. pl. a változásokat minden helyen kezelik, az információ ellátással és áramlással kapcsolatos feladatokat elvégzik, az új munkaerő felvételét szakszerű módon végzik, csak megfelelő embereket engednek a cégbe, megtörténik az alapos munkába állítás és betanítás.

Az ez előtti és ez utáni részek továbbra is befolyásolják a növekedést – pl. előtte az üzleti modell, a piaci igényeket nem követő kiszolgálási mód, vagy utána az információs zavarok, vezetetlen, megosztott dolgozók)

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Menedzselés és vezetés

Aki növekedni akar, annak ki kell pipálni a következő lépéseket

  1. tevékenység,
  2. üzleti modell,
  3. működési rendszer építést,
  4. majd növekedés közben helyre kell állítani a működési funkciók egyensúlyát, hogy ne legyenek nagy eltérések, amelyek szűk keresztmetszeteket okoznak, aktualizálni kell a rendszerek felépítését, működését, legalább fenntartani, de inkább javítani azok állapotát.

Ha ezek után időszakos célokat tűznek ki, akkor annak már van némi alapja.

Ezzel a napi működés menedzselését a korábbinál jóval könnyebben le lehet tudni.

A fenntarthatóság érdekében már “csak” a vezetői teendőket kell ellátni.
Ide azok a cégek fognak eljutni akik az előtte lévő részeket rendbe teszik.

Kevés “csak” vezetői kvalitású vállalkozó képes rendszer építeni és azt működtetni képes beosztottakkal körülvenni magát.
A rendszer kiépítése és működtetésének sztenderdizálása könnyebbé teszi a vezető számára, hogy “igazi” az embereire koncentrálni tudó vezetővé válhasson.

Legyen először jó menedzser, építsen hozzá jól működő rendszert, szervezze meg kifogástalanul a feladatok elvégzését.
Erre a szintre a kis és közepes méretű vállalkozások 10%-a sem jut el.
Micsoda versenyelőny lehetőség ez?
És akkor mi rejlik a menedzselés + vezetés kombóban?

Valamirevaló rendszer és munkaszervezés nélkül semelyik cég nem automatizálható. Nem lesz önjáró, a hatékonyságban rejlő lehetőségek nem realizálódnak.

A leglátványosabb eredményt a munkaköri szinten lehet elérni.
A munkakör kitűnő megszervezésével, ennek rendszerének kialakításával napokon belül érzékelhető, jelentős hatás váltható ki.
Mit érdemes tudni a munkaszervezésről, rendszerépítésről?

[/vc_column][/vc_row]