[vc_row][vc_column]

Miért fontos a szervezeten belüli kommunikáció?
Hihetetlennek tűnhet, de tény, hogy megfelelő kommunikációval akár 15-20 százaléknyi fizetéskülönbség is kompenzálható. A munkavállalók számára a pénz mellett kiemelten fontos a megfelelő visszajelzés, megerősítés, támogatás.

Fontos, hogy a menedzsment naprakész legyen. Mérje fel, milyen állapotban vannak az aktuális formális és informális információs csatornák a cégben. Mely tényezők torzították a szervezeti kommunikációt, illetve mennyire informalizálódott és a vezetés mennyire tudja kézben tartani az említett csatornákat. Ha mindez megtörtént, akkor jöhet a megfelelő kommunikáció felépítése.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Tudomásul kell venni, hogy a vállalti belső kommunikáció rendszere teljes mértékben átalakult az elmúlt pár évben. Egyfelől teljesen jogos kívánság az a menedzsment részéről, hogy érthető, átlátható és visszakövethető legyen a szervezeten belül zajló folyamat, más részről viszont a gyors változások miatt teljes mértékben új stratégiákra van szükség, illetve arra, hogy felmérjük és átértékeljük az eddigi kommunikációt.
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Hogyan kovácsolj előnyt ezekből a változásokból?
Használj bátran külső kommunikációs eszközöket, belső kommunikációra! Olyan nagy vállalatok, mint a Lush kozmetikai cég is a technológiai változásokat és gyorsulást előnnyé tudta kovácsolni, amikor például bevezette a Slack-ot, amellyel valós időben, különféle témák szerint kommunikálhatnak a kollégák a központi irodában és a hat kontinensen lévő fióktelepek között 240 üzletben. Így, mintegy 75%-kal csökkentették az e-mailes kommunikációt, javították a feladat olvasottságot.

Azonban hiába bármilyen csoda szoftver, ha a vállalati belső kultúra hagy némi kívánni valót maga után.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
A közös küldetésben részt vevő, egységes munkaerővel rendelkező, erős szervezet létrehozásának célja csak akkor érhető el, ha minőségi kétirányú belső kommunikációs tervet hajtanak végre.

Az emberek nagyobb valószínűséggel lesznek proaktívak és járulnak hozzá a cég munkájához, ha megértik, hogy a munkájuk hol illeszkedik az cég-misszióba. Ha úgy érzik, hogy a  hozzájárulásukat értékelik, és a szervezet problémáival kapcsolatos valódi párbeszédet folytatnak, akkor ösztönözve érzik magukat a nagyobb szerepvállalásra. Ez viszont csökkenti a lemorzsolódási arányokat, és boldogabb,  elkötelezett munkatársakat ad a cégnek, és a boldog alkalmazottak termelékenyebbek a  Warwick Egyetem ” Happiness and Productivity ” kísérlete alapján, melyet a szervezeti belső kommunikáció témakörében készített.

Hogyan ismerheted fel, hogy egyáltalán hol áll a céged a belső kommunikáció tekintetében és hogyan azonosíthatod a belső kommunikációs problémákat

[/vc_column][/vc_row]