Az információ biztosítása, olyan a cég számára, mint az ember számára a levegővétel. Az informálás egyik fő pillére a kommunikáció. Mindenki csinálja, de kevesen jók benne. Ha nincs rendben a kommunikáció, akkor félreértések, konfliktusok, gyengébb eredmények jönnek létre. Legyen jobb a környezetében lévőktől és legyen nagyobb hatással a kívánt eredményekre.
Mindent átszövő kommunikáció.

A kommunikációval kapcsolatban két dolgot szeretnénk

1, könnyedén kifejezve magunkat, mások értsék meg, amit mondunk
2, mások által küldött üzeneteket jól értsük

Ezzel szemben a vállalkozók, vezetők, és általában az emberek azt tapasztalják, hogy

  • nem értik, vagy kevesen értik meg őket
  • ők maguk nem mindig és nem pontosan értik, mások mit akarnak

A probléma ugyanúgy érvényes
üzleti vonatkozásban

  • vevő-eladói
  • dolgozók egymás közti
  • partneri, együttműködési
  • beszállító – megrendelő és
  • alvállalkozó- fővállalkozó kapcsolatára

magánéleti vonatkozásban

  • felnőtt – gyerek
  • szülő – gyerek
  • barát-barát közti
  • és általában bármilyen emberi kapcsolatra

A kommunikáció jelentősége: megérteni másokat és megértetni magunkat másokkal.
Mi múlik egy cégben a kommunikáció milyenségén?

Túl sok minden függ a kommunikációtól!

  • Személyes ellentétek melegágya és megoldása
  • Félreértések kialakulása és tisztázása
  • Üzleti siker és annak elmaradása
  • Kielégített vevői igény, vagy reklamáció
  • Elégedetlen vevő, vagy továbbajánlás
  • Munkahelyi ellentétek, vagy harmónia
  • Folyamatok akadozása, vagy gördülékennyé tétele
  • Viharos, vagy éppen békés egymás mellett élés
  • Munkahelyi konfliktusok, vagy együttműködés
  • Hibás, vagy magas igényeket kielégítő feladatvégzés
  • Csüggedés, fásultság, vagy lelkesedés
  • Káosz, vagy szervezettség
  • Információhiány, vagy mindenki tud mindent, amit tudnia kell
  • Felelőtlenség, vagy felelősségvállalás
  • Tudatlanság, vagy tudás
  • Alacsony képességek, vagy növekvő készségszint
  • Feladatát éppen csak ellátni képes dolgozók, vagy rugalmas, tanulékony csapattagok
  • Az emberekből egymás iránt közönyös csoport, vagy közös célért dolgozó csapat lesz

A kommunikáció, a használat módjától függően okozhat előny, vagy hátrányt.
Amilyen a főnök, olyanok a beosztottak

Régóta megfigyeljük, hogy a beosztottak, rövid idő alatt felveszik a vezető által mutatott viselkedési mintát.

Előfordult már az is, hogy az alkalmazott üvöltött az alvállalkozóval, mert azt látta a főnökétől, hogy ez akkor is működik, ha egyébként nincs igaza.

Milyen lesz a kapcsolat, az együttműködés, és a közös eredmény, egy ilyen érintkezés után?

Jó hír
Mit másolnak a dolgozók? Milyen eredményeket érnek el a kommunikáció által?
Mindkettő, főként a vezetőn múlik.

Ez azért jó hír, mert így Önnek vezetőként lehetősége nyílik a működés javítására.
Ha ez nem így lenne, akkor esélye sem lenne rá.

Ahogyan a rossz példa, vagy a rossz szokások ragadósak, úgy a kívánatos viselkedés és hozzáállás is tanítható, tanulható.

A vezetői viselkedés és kommunikáció egy idő után másolódik a beosztottaiban.
Kevés a jó megoldás, miközben szinte végtelen a hibalehetőség.

Kerülje el a kommunikációs hibákat!

Mint minden területre, így a kommunikációra is az igaz, hogy kevés módon lehet jól csinálni, viszont számtalan helyen lehet elrontani.
Törekedjen minden új kommunikáció kezdeményezésekor, vagy fogadásakor arra, hogy egyre jobb legyen benne!

Könnyű, gyors, sőt, szinte semmi sem kell hozzá.
Gyors változást tud elérni, hiszen a tudáson és a változtatási szándékon kívül, nincs semmi jelentős dologra szüksége ahhoz, hogy egyre jobb legyen.
Nem kell jelentős időt szánni rá külön, hiszen egy vezető folyamatosan kommunikál valamilyen módon. Így folyamatosan gyakorolhat.

Nem kellenek különleges feltételek, eszközök, drága gépek, szoftverek.

Nem kell rendszeresen eljárni valahová.

Megdöbbentő statisztika

Amikor a dolgozókat megkérdezzük, hogy mit kellene javítani a vállalkozáson belül, azért hogy enyhíteni lehessen a problémákat, az esetek ⅔-ban elsőként az információáramlást és a kommunikációt említik.

Azokban az esetekben, amikor nem első helyre helyezik ezt, a kommunikációs nehézségeket akkor is az első három probléma közt említik.

Ragadja magához a kezdeményezést és a kommunikáció által alapozza meg a gördülékeny működést, az együttműködést  és a vállalkozásban kívánatos viselkedés kialakítását.

A javuláshoz és javításhoz, a tudás és a gyakorlás vezet. A kommunikációban is.
A kommunikáció fejlesztése elkerülhetetlen.

Egyéni, csoportos, céges

Tehát mindenképpen jelentős előrelépést lehet tenni azzal, ha a cégen belüli kommunikációt rendbe teszik. Ez viszont csak az egyéni kommunikáció fejlesztésével lehetséges, hiszen a legkisebb egység határozza meg az eredményeket.

Ez esetben az ember, az egyén a legkisebb egység.

Közülük is meghatározó, a tulajdonos, az ügyvezető, az operatív vezető, minden vezető beosztásban lévő dolgozó, minden kulcsember, mindenki aki hangadó.

A kommunikációval mindenki hat. Az nem mindegy, hogy ki, milyen hatást vált ki másokban, milyen eredményeket generál.

A kommunikációs problémák alapvető okai, rendszerint egyszerűek

Alapvető kommunikációs hibákat követnek el, vagy keletkeznek, ezáltal ezek feszültséget, konfliktusokat, működési hibákat, okoznak.

Kétszer, két dolgot kell jól csinálni

Aki fel akarja számolni a kommunikációból fakadó problémák tömegét, annak két dolgot kell pontosan ismerni

  1. hogyan lehet jól kommunikálni
  2. milyen kommunikációs hibákat érdemes elkerülni

Aki jól tudja kezdeményezni az információ átadását az hatással van a fogadó félre.
Aki jól tudja fogadni az információt, az hatással van annak átadójára.

Legyen Ön az, aki emeli a kommunikáció színvonalát, akár az adó, akár a fogadó oldalán.
Az eredmény mindenképpen jobb lesz, mint enélkül.

Szeretné megismerni a jó minőségű, eredményes, fenntartható kapcsolatokhoz szükséges kommunikáció alapelveit, amelyek nagy részét az emberek egyszerűen figyelmen kívül hagynak?

Aki tud annak van lehetősége. Aki azt sem tudja, mi a probléma a kommunikációval annak nincs esélye javítani.
Miért hallgasson rám?

Kommunikációs múlt és eredmények

– 27 éves vezetői tapasztalat

– 8 év alatt, több mint 8000 óra, problémamegoldással töltött, személyes tanácsadási tapasztalat

– Száz feletti előadás, kiállítás, kiscsoportos foglalkozás, tréning megszervezése és megtartása

– Sok száz, felelősségi kör és munkaköri leírás elkészítése

– Menedzsment és vezetői rendszerek készítése, oktatását és önálló megvalósítását támogató kivitelezése

– Csoportos megbeszélések kialakítása, levezetése, betanítása, kontrollja

– Vezetői csoportok működésének összehangolása

Három alapvető nézet.

A vállalkozások működését támogató kommunikációt, három fő részre osztottam

  1. Kommunikációs alapok
  2. Vezetői kommunikáció és a vállalkozás kommunikációs rendszere
  3. Kommunikáció gyakorlása

Ebben a hármas felosztásban minden benne van, amit egy cégnél meg kell tenni annak érdekében, hogy megszüntessék a kommunikációs hibákat.

Tegye meg az első lépést!

A kommunikáció alapjainak megismerése, az első olyan lépés ebben a fejlődési folyamatban, amelyet nem lehet kihagyni, átugrani.

Ismerje meg, hogyan lehet javuló eredményeket elérni a kommunikációban és kommunikációval.

Ismerje meg a lehetséges kommunikációs hibákat, hogy módja legyen elkerülni, és kivédeni, ha Önnel szemben alkalmazzák azokat.

Egyszeri, egész napos előadást tartottam, a kommunikáció alapjairól “Kommunikáció – Az alapok”, címmel.

Aki ezt megismeri

  • tudatosabb kommunikációra lesz képes
  • érteni fogja, milyen kommunikációra, miért az volt a hatás, ami
  • mikor, milyen módon kommunikáljon a cél elérése érdekében

Megtudja

  • milyen hibákat lehet elkövetni
  • hogyan kerülje el, hogy saját maga elkövesse őket
  • hogyan ismerje fel, ha mások Önnel szemben szándékoznak elkövetni, vagy már meg is tették, bármelyiket
  • milyen helyzeteket kell kezelni és nem lehet elmenni mellettük, mert újabb bonyodalmakat okoznak
  • mik azok az alapvető lépések, amelyeket szinte soha nem tartanak be, kevés kivétellel
  • hogyan kategorizálja az elhangzott, elért információkat, hogy utána megfelelően reagálhasson
  • hogyan tartsa kézben az irányítást
  • mi az, ami a szavakon kívül, szorosan hozzátartozik a kommunikációhoz
  • hogyan ismerje fel néhány mondatból, hogy ki, milyen állapotban van
  • mik azok a fogások, amelyeket alkalmazva maximalizálhatja a másik féllel való kapcsolatát
  • mik azok a ritka kommunikációs lehetőségek, amelyekkel igen kevesen élnek, pedig rendkívül hatásosak, ha alkalmazzák őket
  • mi az a néhány dolog, amit minden embernek alapszinten tudni kellene, miközben a többségnek tudomása sincs ezekről, ezért hátrányba kerülnek, sőt Önnek is nehezítik az életét
  • hogyan lehet percek alatt kideríteni valakiről, akár első találkozás, egy felvételi interjú során, hogy milyen feladatmegoldó lesz
  • mik azok a figyelmeztető jelek, amelyeket ha egy másik embernél tapasztal, kiemelt figyelemmel érdemes kísérni vele kapcsolatban
  • hogyan előzze meg a saját kommunikációs sérülések beszerzését
  • hogyan kezelje mások korábban szerzett kommunikációs sérüléseit

A kommunikációs képesség és készségfejlesztés, a vállalkozás növekedésének záloga! Aki jobb benne, az előnyhöz jut, azokkal szemben akik gyengébbek.
Kommunikáció - Az alapok megoldáscsomag

Az egész napos foglalkozás, teljes anyaga elérhető az Ön számára is

Kommunikáció – Az alapok
– hangfelvétele: 5 óra 18 perc vágott hanganyag (5-10 perces terjedelmű MP3 hangfájlok formájában)
– leírt teljes jegyzete: 71 db, A/4 oldal

Digitálisan letölthető hangfájlok és az előadás teljes irásos jegyzete

Ára: 35 000 Ft + áfa
Szállítási költség: nincs

Megrendelés, vásárlás és kiszolgálás menete
Kérem, töltse ki, a lenti megrendelő űrlapot.
Ügyeljen a beírt adatok pontosságára, mert a díjbekérő, és később a számla is, az itt megadott adatokkal készül.
Minden mező kitöltése kötelező, kivéve a Megjegyzés.
Kattintson az egérrel a “Megrendelés elküldése” gombra.

Amennyiben nem rendelkezik Belföldi mobil telefonszámmal, akkor is töltse ki a mezőt pl. 70 1111111.
A megjegyzésbe pedig írja be, élő telefonos elérhetőségét.

Külföldi rendelés esetén nettó árak értendők. Kérjük a megjegyzés rovatba írja be EU adószámát.
A külföldről történő utaláshoz szükséges adatok:
Iban: HU36 1174 2111 2004 3355 0000 0000
Swift: OTPVHUHB
Közösségi adószám: HU12769872

Rendszerünk érzékeli a rendelés leadását.
A megrendelés elküldése gombra kattintás után, a megrendelés visszaigazoló oldalra kerül. Ebből fogja tudni, hogy sikeres volt a rendelése.

Ezzel együtt, a rendszer kiküldi a megadott email címre a megrendelés díjbekérőjét.

Nyissa meg email levelező rendszerét és keresse meg a tőlünk kapott megrendelést visszaigazoló levelet.
A levélben lévő linkre kattintva töltse le a díjbekérőt.
Utalja el a díjbekérőn lévő összeget a megadott adatok alapján.
Az utalás megjegyzésébe írja be a díjbekérőn lévő egyedi azonosítót pl. D -….
Ezzel fogjuk tudni beazonosítani a rendelését.

A pénz beérkezése után E-számlát állítunk ki, melyet a megadott e-mail címre küldünk. Ezt megrendelő kinyomtatja.

A számlát tartalmazó levélben küldjük a digitálisan letölthető oktatóanyag elérési linkjét.

Kommunikáció - Az alapok oktatócsomag megrendelése