Munkaköri leírás nélkül ideig-óráig működhet ugyan egy cég, de egy magára valamit adó, hosszú távú célokat megfogalmazó cégvezetőnek be kell látnia, hogy eredményes és hatékony munkavégzés nem garantált megfelelő munkaköri leírás nélkül.

A szuper munkaköri leírás titkai

Sok cég megfelelő munkaköri leírás nélkül éli mindennapjait, a feladatokat szóban osztják ki a vezetők, a munkatársak közül pedig sokszor az végzi el az adott feladatot, akinek éppen van egy kis szabad kapacitása. Ez a fajta hozzáállás előbb-utóbb megbosszulja magát, hiszen nem alakulnak ki állandó munkakörök, és egy idő után követhetetlenné válnak a feladatkiosztások is.

Ön is úgy érzi, hogy kicsúszik az irányítás a kezéből?

Cégvezetőként érezte már úgy Ön is, hogy nem tudja megfelelően kontrollálni a munkafolyamatokat? Növekvő cége irányítása közben működési problémákkal találja szemben magát? Esetleg valami miatt megtorpant vagy visszaesett vállalatának növekedése? Sok vállalkozó számolt már be hasonló tapasztalatokról, de a tanácsaimat megfogadva és az útmutatásaimat követve megtalálták a megoldást a problémáikra.

Miért van szükség munkaköri leírásra?

Munkaköri leírás nélkül rövid időn belül eluralkodik a káosz bármely cég életében, hiszen pontosan körülírt munkakörök, világosan leosztott feladatok, mindenki számára egyértelműen meghatározott felelősség nélkül nem fogják tudni az alkalmazottak, hogy mi a feladatuk, és egy idő után a vezetők sem lesznek tisztában azzal, hogy kire milyen feladatot bíztak.
Ezek egyenes következményeként a vezető és a dolgozók elégedetlenek lesznek, egyre gyakrabban fordulnak elő konfliktusok, a dolgozók motiválatlanok lesznek, hatékonyságromlásra lehet számítani.
Ezen problémák mindegyike jól kiküszöbölhető megfelelően elkészített munkaköri leírással.

 

Milyen egy jó munkaköri leírás?

Ha egy mondatban akarnám megfogalmazni a választ erre a kérdésre, akkor annyit írnék, hogy az a jó munkaköri leírás, amelyben minden szükséges információ benne van, miközben nem tartalmaz felesleges elemeket. Persze, ennél jóval több tényező együttes érvényesülése kell ahhoz, hogy a munkaköri dokumentáció valóban jó legyen.
A jó munkakör leírás

  • egyértelművé teszi a dolgozók számára, hogy mit vár tőlük a munkáltatójuk,
  • pontosan meghatározza, hogy mely feladatok tartoznak az adott munkakörhöz,
  • egyértelmű, világos elvárásokat fogalmaz meg a dolgozók felé, így jól körülhatárolt munkakörök keletkeznek,
  • azt eredményezi, hogy minden munkafolyamatnak meglesz a saját felelőse,
  • biztosítja az egyes munkafolyamatok elvégzéséhez szükséges feltételeket,
  • segítségével megoldottá válik az egyes munkakörök kontrollja,
  • megoldást ad arra, hogy abban az esetben, ha helyettesítés válik szükségessé, az egyes munkakörökben dolgozók tudják, hogy ki kit helyettesíthet, ismerjék a helyettesítendő munkakörök feladatait,
  • összehangolja az egyes munkaköröket,
  • gyorsan képbe helyezi a dolgozót a munkájával kapcsolatban,
  • egyértelmű, kellően konkrét, miközben elegendő teret ad a felmerülő problémák megoldására,
  • gondoskodik arról, hogy a dolgozónak el kelljen látnia a munkaköri kötelességeit.

 

„A cégemben minden dolgozónak van munkaköri leírása, mégsem elég hatékony a munkavégzésük.”

Számtalanszor hallottam már ezt a kijelentést. Ez könnyen előfordulhat, hiszen sokan elmondhatják magukról, hogy van „valamilyen” munkaköri leírásuk, ami a konkrétumokon kívül gyakorlatilag mindent tartalmaz… Ahhoz ugyanis, hogy valóban növelni lehessen a hatékonyságot a cégen belül, olyan munkaköri leírás megléte szükséges, amely ténylegesen az adott munkakör jellegzetességeire és feladataira koncentrál, nem pedig egy valahonnan lemásolt sablonra.

A munkaköri leírásnak vannak olyan elemei, amelyeket mindenképpen szükséges kifejteni, megfelelően megfogalmazni, hogy egyértelműsítse a tennivalókat.
Van egy pontosan meghatározott sorrend, amelynek alapján össze kell állítani a tartalmat. Ha ettől eltér, akkor biztosan hiányos munkaköri leírást ad ki a kezéből.

Amennyiben jó munkaköri leírások készülnek a cégében, akkor nem csak átláthatóvá válik az Ön számára az egymáshoz kapcsolódó munkakörök viszonya, hanem az igazán hatékony munkaszervezés is lehetővé válik.

 

A Szuper munkaköri leírás oktatócsomag

Létezik egy – minden fontos elemet magában hordozó – oktatócsomag, amely nélkül az Ön virtuális könyvespolca sem lehet teljes!
Ebben az oktatócsomagban alig több, mint egy órában – mindössze 72 percben – elmondom Önnek, hogy hogyan készítsen jó munkaköri leírást.

Tartalma:

  1. Sablon
  2. Jelentésminta
  3. Támpontok a felelősségi körök megfogalmazásához
  4. Csekklista a Szuper munkaköri leírás készítéséhez

 

A Szuper munkaköri leírás oktatócsomag választ ad az alábbi kérdésekre is:

  • Hogyan használja hatékonyan a csomag tartalmaként kapott sablont, melynek segítségével garantáltan szuper lesz a végeredmény?
  • Milyen sorrendet kell tartani a megfogalmazásban, hogy minden szükséges információ biztosan belekerülhessen?
  • Mi mindenre kell odafigyelnie a megfogalmazás során?

 

Hogyan juthat hozzá a Szuper munkaköri leírás oktatócsomaghoz?

Mivel egy digitális oktatócsomagról van szó, így a megrendelés kifizetése után azonnal elküldjük elektronikus postaládájába, ehhez csupán érvényes e-mail címmel kell rendelkeznie.
A csomag ára mindössze 24 990 Ft + áfa.

Önnek tehát nincs más dolga, csak megrendelni ezt az egyedülálló oktatócsomagot, melynek használata garantáltan eredményesebbé és hatékonyabbá teszi vállalata működését!

Megrendelés, vásárlás és kiszolgálás menete
Kérem, töltse ki, a lenti megrendelő űrlapot.
Ügyeljen a beírt adatok pontosságára, mert a díjbekérő, és később a számla is, az itt megadott adatokkal készül.
Minden mező kitöltése kötelező, kivéve a Megjegyzés.
Kattintson az egérrel a “Megrendelés elküldése” gombra.

Amennyiben nem rendelkezik Belföldi mobil telefonszámmal, akkor is töltse ki a mezőt pl. 70 1111111.
A megjegyzésbe pedig írja be, élő telefonos elérhetőségét.

Külföldi rendelés esetén nettó árak értendők. Kérjük a megjegyzés rovatba írja be EU adószámát.
A külföldről történő utaláshoz szükséges adatok:
Iban: HU36 1174 2111 2004 3355 0000 0000
Swift: OTPVHUHB
Közösségi adószám: HU12769872

Rendszerünk érzékeli a rendelés leadását.
A megrendelés elküldése gombra kattintás után, a megrendelés visszaigazoló oldalra kerül. Ebből fogja tudni, hogy sikeres volt a rendelése.

Ezzel együtt, a rendszer kiküldi a megadott email címre a megrendelés díjbekérőjét.

Nyissa meg email levelező rendszerét és keresse meg a tőlünk kapott megrendelést visszaigazoló levelet.
A levélben lévő linkre kattintva töltse le a díjbekérőt.
Utalja el a díjbekérőn lévő összeget a megadott adatok alapján.
Az utalás megjegyzésébe írja be a díjbekérőn lévő egyedi azonosítót pl. D -….
Ezzel fogjuk tudni beazonosítani a rendelését.

A pénz beérkezése után E-számlát állítunk ki, melyet a megadott e-mail címre küldünk. Ezt megrendelő kinyomtatja.

A számlát tartalmazó levélben küldjük a digitálisan letölthető oktatóanyag elérési linkjét.

Szuper munkaköri leírás oktatócsomag megrendelése