Feladat megfogalmazási szempontrendszer

Mi múlik, a feladatok jó megfogalmazásán?

Minden eredmény attól függ, hogy a vezetők, hogyan adnak ki feladatokat, a végrehajtást végző dolgozóknak. 
Ez pedig attól függ, hogyan fogalmazzák meg a feladatokat, miközben kiadják őket.

A feladat, a cégen belüli legkisebb egység, amely közvetlenül hat a működésre és ezen keresztül az eredményekre.
Alapvetően határozza meg a hatékonyságot.

A vezetők azt várják el a beosztottaiktól, hogy tudják és tegyék a dolgukat.
A dolgozók sokszor azt sem tudják

  • mi a dolguk
  • hogyan kellene jól csinálni
  • mit várnak el tőlük
  • mivel lennének elégedettek a vezetőik.

Szinte soha nem kapnak, megfelelő információt ezekről.

A gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy a vezetők nem, vagy nem jól adnak ki feladatokat. 
Többféle hibát elkövetnek ezzel kapcsolatban

  • improvizálnak, gyorsan akarják összeszedni amit az utasításhoz szükségesnek tartanak, ezért lényeges dolgok nem hangzanak el
  • nem figyelnek kellően arra, hogy a dolgozó megértette e olyan szinten, ami a megfelelő feladatvégzéssel, a kívánt eredmény eléréséhez vezet
  • feltételezik, hogy a dolgozók tudják, mit és hogyan kell csinálniuk – lehet, hogy már többször el lett mondva, többször csinálták is, mégsem evidens

A feladatok gondos és alapos megfogalmazásával, kizárhatod a legtöbb hibát okozó tényezőt. 

Min javít, a feladatok jó megfogalmazása?

Mivel minden a feladatok elvégzésének milyenségén múlik, ezért ezekben fog segíteni:

  • jobban fogsz tudni delegálni
    1. feladatokat
    2. munkaköröket
    3. részlegek és emberek vezetését
    4. folyamatok és rendszerek működtetésével kapcsolatos felelősséget
  • egyértelműbbek lesznek a munkakörök
  • sokkal pontosabbá válnak a munkaköri elvárások, kiegészül a munkaköri leírás
  • a munkakörök betöltése jobb hatásfokkal történik
    1. könnyebb lesz a feladatok elvégzése, ezért
    2. kevesebb hibát fognak elkövetni a dolgozók, ezáltal
    3. javulni fog a teljesítmény, hatékonyabb lesz a munkavégzés, így
    4. van esély arra, hogy a dolgozók többet termelnek, mint a rájuk eső költségek
  • megszűnik az értetlenkedés, a feladatok állandó ismételgetése és az utólagos magyarázkodás
  • pontosan fogod érteni, már a feladatkiadás során, hogy kivel kapcsolatban, mire számíthatsz
  • a folyamatok hatékonyabban fognak futni, a projektek megvalósulni
  • rendbe jön az információáramlás, feladatok elvégzésére vonatkozó része
  • csökkenni fog a konfliktusok száma, javulni fog a dolgozók közötti együttműködés
  • könnyebb, egyértelműbb, jobb lesz a munkaszervezés
  • javul a munkavégzési morál, fegyelmezettség
  • csökken a feladatok elfelejtése, a határidő csúszás
  • kiderül, hogy ki mire alkalmas valójában
  • lecsökken, az új dolgozók felvétele utáni betanítási idő
  • kevesebb lesz a vevői reklamáció, kártérítés, kényszerű kedvezmény adás, vevővesztés
  • nagyobb lesz a rend és tisztaság 
  • mindez, jobb vezetői kontrollt tesz lehetővé

A „Feladat megfogalmazási szempontrendszer” segít abban, hogy a feladatkiadás és a delegálás során, ne maradjon ki semmi, ami a jó eredmény és a hatékony feladatvégzés szempontjából számít.

Feladat megfogalmazási szempontrendszer

Digitálisan elérhető oktató és megvalósítást támogató csomag

A “Feladat megfogalmazási szempontrendszer a sikeres delegáláshoz” című oktatóanyagomat, gyakorlati tapasztalatok alapján, lényegre törő formában állítottam össze.

  • 2 db A/4 oldalnyi információból és
  • 1 db A/4 táblázatba gyűjtött szempontrendszerből áll

Nem hibázhatsz, ha így fogalmazod meg az elvégzendő feladatokat.

A csomag ára: bruttó 25.400 Ft

Kurzus megrendelése

25.400 Ft

(bruttó)

ZÉRÓ KOCKÁZAT

Ha nem tetszett, vagy nem tudod használni, csak kérd vissza a pénzed 60 napon belül és mindenféle indokolás kérése nélkül visszautalom számodra.