Cégfejlesztés 8 szinten

Egymásra épülő lépések, a működési és munkatársi problémák megszüntetéséhez

Működési problémák kezelésének nyolc szintje

1. szint – Feladatok pontos elvégeztetése, elvégzése
2. szint – Folyamatok végigfutásának biztosítása
3. szint – Projektek időben történő befejezése
4. szint – Munkaköri teljesítménynövelés
5. szint – Dolgozói személyes teljesítménynövelés
6. szint – Csoportokon belüli szervezettség javítása
7. szint – Csoportok közötti együttműködés fejlesztése
8. szint – Cég szintű működés optimalizálása

A cégben fennálló problémák megoldását, mindig az alacsonyabb szinten kell kezdeni és utána lehet foglalkozni lépésről lépésre, a magasabb szintekkel.

Fontos tudnivalók

A vállalkozás eredménye

Az eredmény hat létfontosságú feltétele

Ezzel a módszerrel előre meghatározható, hogy mit kell biztosítani a megfelelő eredmény eléréséhez.
Mind a nyolc szinten, bármilyen eredmény eléréséhez alkalmazható.

Ha mégsem olyan eredményt kapott valahol, ami megfelelő lenne, akkor a hat feltétel valamelyikénél meg fogja találni a hiányosságot, vagy hibát.

A cégfejlesztés 1-8 szintjének fejlesztésekor, a problémák észlelési szintjénél, általában alacsonyabb szinten kell kezelni a helyzetet.

Pl.
Ha egy ember (5. szint) nem jól teljesít, akkor azon kívül, hogy emberileg milyen, az alatt lévő szinteket is vizsgálni kell.
A munkakörben, (4. szint) amiben az illető dolgozik, biztosított a hat létfontosságú feltétel?
Vannak olyan projektjei (3. szint) ami miatt nem jól teljesít? Ezeknél a projekteknél, biztosított a hat létfontosságú feltétel?
Vannak olyan folyamatok (2. szint) amiben nem jól teljesít? Ezeknél a folyamatoknál, biztosított a hat létfontosságú feltétel?
Vannak olyan feladatok, (1. szint) amiben nem jól teljesít? Ezeknél a feladatoknál, biztosított a hat létfontosságú feltétel?

Valahol meg fogja találni, hogy miért nem jó az illető eredménye.

Tanácsadás során, ha bármilyen területen nem megfelelő az eredmény, akkor a feladat szinttől indulva, felfelé haladunk és ellenőrizzük a feltételek meglétét, pótoljuk a hiányosságokat, javítjuk a hibákat.

Haladjon az alábbi sorrendben

  • most koncentráljon a következő, pontokba szedett javaslatra – a különböző szintekhez tartozó információkat csak ezek után kezdje el átnézni
  • gondoljon a cégében egy olyan területre, amelyiknél úgy érzi, hogy haladéktalanul be kell avatkoznia, amelyik folyamatosan elvonja a figyelmét, ahol elromlik az eredmény
    • írja le hogy mire gondolt, mivel van a legtöbb baj, mit szeretne megszüntetni
    • ha több is van, akkor írja le mindet, majd válasszon ki közülük egyet és írja fel egy külön lapra – az erőforrások korlátai miatt, általában nem lehet párhuzamosan többféle és több szintű problémával foglalkozni, aki ebben kezdő annak egyszerre egy is elég kihívás lesz
  • azonosítsa be az előző videóban elmondottak, vagy a fenti videó melletti/alatti szövegben leírtak alapján, hogy ez milyen szint lehet
  • a feladat szinttől kezdve nézze át az általam adott információkat, majd haladjon tovább a következő szintre addig amíg el nem éri az Ön által leírt probléma szintjét
  • miközben értelmezi a szintekhez tartozó információkat, azokat kapcsolja össze a saját maga által meghatározott problémás területtel és minden olyan gondolatát jegyezze fel ami segíthet a probléma megoldásában
  • amelyik szint fejlesztésénél van tanácsadásban használt, kidolgozott megoldásom, ott ajánlani fogom a gyorsabb fejlesztés érdekében, de természetesen ezek megvásárlása nem kötelező (vannak olyan szintek, ahol nagyon sok változóval kell számolni, nehéz sablonosítani a helyzet megoldását, ezért személyes tanácsadásban lehet csak eredményt elérni, pl. csoportok közti együttműködés fejlesztése)

Most kezdje el a problémák megfogalmazásával, egy probléma kiválasztásával, leírásával, szintjének beazonosításával, és nézze át az 1. szint információit, miközben írja fel a gondolatait, majd haladjon addig a szintig ahová sorolta a kiválasztott problémát.

Ha már érti mit kell csinálnia, akkor kezdje meg a probléma megszüntetését.

Erről a felületről el tudja érni a szinteket tárgyaló önálló oldalakat, ahol egyes szinteknél többféle információt és megoldást talál.
Ezek menet közben bővülhetnek, attól függően, hogy melyikhez készül el valamilyen sablon, oktatóanyag.  A rendszeres tanácsadás miatt, folyamatosan új, gyakorlatban működő megoldások kerülnek kidolgozásra.

1. szint - Feladatok pontos elvégeztetése, elvégzése

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

2. szint - Folyamatok végigfutásának biztosítása

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

3. szint - Projektek időben történő befejezése

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

4. szint - Munkaköri teljesítménynövelés

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

5. szint - Dolgozói személyes teljesítménynövelés

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

6. szint - Csoportokon belüli szervezettség javítása

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

7. szint - Csoportok közötti együttműködés fejlesztése

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.

8 szint - Cég szintű működés optimalizálása

A “–> Tovább” gombra kattintva eléri, a működési problémák megoldásának 1. szintjéhez, vagyis a feladatok elvégeztetéséhez tartozó információkat.