A szuper munkaköri leírás titkai

Munkaköri leírás nélkül ideig-óráig működhet ugyan egy cég, de egy magára valamit adó, hosszú távú célokat megfogalmazó cégvezetőnek be kell látnia, hogy eredményes és hatékony munkavégzés nem garantált megfelelő munkaköri leírás nélkül.

Sok cég megfelelő munkaköri leírás nélkül éli mindennapjait, a feladatokat szóban osztják ki a vezetők, a munkatársak közül pedig sokszor az végzi el az adott feladatot, akinek éppen van egy kis szabad kapacitása. Ez a fajta hozzáállás előbb-utóbb megbosszulja magát, hiszen nem alakulnak ki állandó munkakörök, és egy idő után követhetetlenné válnak a feladatkiosztások is.

Ön is úgy érzi, hogy kicsúszik az irányítás a kezéből?

Cégvezetőként érezte már úgy Ön is, hogy nem tudja megfelelően kontrollálni a munkafolyamatokat? Növekvő cége irányítása közben működési problémákkal találja szemben magát? Esetleg valami miatt megtorpant vagy visszaesett vállalatának növekedése?

Sok vállalkozó számolt már be hasonló tapasztalatokról, de a tanácsaimat megfogadva és az útmutatásaimat követve megtalálták a megoldást a problémáikra.

Miért van szükség munkaköri leírásra?

Munkaköri leírás nélkül rövid időn belül eluralkodik a káosz bármely cég életében, hiszen pontosan körülírt munkakörök, világosan leosztott feladatok, mindenki számára egyértelműen meghatározott felelősség nélkül nem fogják tudni az alkalmazottak, hogy mi a feladatuk, és egy idő után a vezetők sem lesznek tisztában azzal, hogy kire milyen feladatot bíztak.

munkaköri leírás

Ezek egyenes következményeként a vezető és a dolgozók elégedetlenek lesznek, egyre gyakrabban fordulnak elő konfliktusok, a dolgozók motiválatlanok lesznek, hatékonyságromlásra lehet számítani.

Ezen problémák mindegyike jól kiküszöbölhető a megfelelően elkészített munkaköri leírással.

Milyen egy jó munkaköri leírás?

Ha egy mondatban akarnám megfogalmazni a választ erre a kérdésre, akkor annyit írnék, hogy az a jó munkaköri leírás, amelyben minden szükséges információ benne van, miközben nem tartalmaz felesleges elemeket.

Persze, ennél jóval több tényező együttes érvényesülése kell ahhoz, hogy a munkaköri dokumentáció valóban jó legyen.
A jó munkakör leírás

  • egyértelművé teszi a dolgozók számára, hogy mit vár tőlük a munkáltatójuk,
  • pontosan meghatározza, hogy mely feladatok tartoznak az adott munkakörhöz,
  • egyértelmű, világos elvárásokat fogalmaz meg a dolgozók felé, így jól körülhatárolt munkakörök keletkeznek,
  • azt eredményezi, hogy minden munkafolyamatnak meglesz a saját felelőse,
  • biztosítja az egyes munkafolyamatok elvégzéséhez szükséges feltételeket,
  • segítségével megoldottá válik az egyes munkakörök kontrollja,
  • megoldást ad arra, hogy abban az esetben, ha helyettesítés válik szükségessé, az egyes munkakörökben dolgozók tudják, hogy ki kit helyettesíthet, ismerjék a helyettesítendő munkakörök feladatait,
  • összehangolja az egyes munkaköröket,
  • gyorsan képbe helyezi a dolgozót a munkájával kapcsolatban,
  • egyértelmű, kellően konkrét, miközben elegendő teret ad a felmerülő problémák megoldására,
  • gondoskodik arról, hogy a dolgozónak el kelljen látnia a munkaköri kötelességeit.

„A cégemben minden dolgozónak van munkaköri leírása, mégsem elég hatékony a munkavégzésük.”

Ismerős Önnek is ez a mondat? Számtalanszor hallottam már ezt a kijelentést. Ez könnyen előfordulhat, hiszen sokan elmondhatják magukról, hogy van „valamilyen” munkaköri leírásuk, ami a konkrétumokon kívül gyakorlatilag mindent tartalmaz…

Ahhoz ugyanis, hogy valóban növelni lehessen a hatékonyságot a cégen belül, olyan munkaköri leírás megléte szükséges, amely ténylegesen az adott munkakör jellegzetességeire és feladataira koncentrál, nem pedig egy valahonnan lemásolt sablonra.

A munkaköri leírásnak vannak olyan elemei, amelyeket mindenképpen szükséges kifejteni, megfelelően megfogalmazni, hogy egyértelműsítse a tennivalókat.

Van egy pontosan meghatározott sorrend, amely alapján össze kell állítani a tartalmat. Ha ettől eltér, akkor biztosan hiányos munkaköri leírást ad ki a kezéből.

Amennyiben jó munkaköri leírások készülnek a cégében, akkor nem csak átláthatóvá válik az Ön számára az egymáshoz kapcsolódó munkakörök viszonya, hanem az igazán hatékony munkaszervezés is lehetővé válik.

A Szuper munkaköri leírás oktatócsomag

Létezik egy – minden fontos elemet magában hordozó – oktatócsomag, amely nélkül az Ön virtuális könyvespolca sem lehet teljes!

Ebben az oktatócsomagban alig több, mint egy órában – mindössze 72 percben – elmondom Önnek, hogy hogyan készítsen jó munkaköri leírást.

munkaköri leírás oktatócsomag

Tartalma:

  • Sablon
  • Jelentésminta
  • Támpontok a felelősségi körök megfogalmazásához
  • Csekklista a Szuper munkaköri leírás készítéséhez

A Szuper munkaköri leírás oktatócsomag választ ad az alábbi kérdésekre is:

  • Hogyan használja hatékonyan a csomag tartalmaként kapott sablont, melynek segítségével garantáltan szuper lesz a végeredmény?
  • Milyen sorrendet kell tartani a megfogalmazásban, hogy minden szükséges információ biztosan belekerülhessen?
  • Mi mindenre kell odafigyelnie a megfogalmazás során?

Hogyan juthat hozzá a Szuper munkaköri leírás oktatócsomaghoz?

Mivel egy digitális oktatócsomagról van szó, így a megrendelés kifizetése után azonnal elküldjük elektronikus postaládájába, ehhez csupán érvényes e-mail címmel kell rendelkeznie.

A csomag ára mindössze 24 990 Ft + áfa.

Önnek tehát nincs más dolga, csak megrendelni ezt az egyedülálló oktatócsomagot, melynek használata garantáltan eredményesebbé és hatékonyabbá teszi vállalata működését! Kattintson most a lenti gombra:

Az Emberismeret anyag egy nagyon részletes szempontrendszert tár fel az emberek értékelésére.


Elsőre ijesztőnek is tűnik szembesülni a részletgazdagsággal, de vezetőnek lenni sem egyszerű feladat.

Érződik Józsi hanganyagain, hogy gyakorlati tapasztalat áll mögötte, és ezt igyekszik is megosztani a hallgatósággal.


Pasztuhov Dániel

Pasztuhov Dániel

www.programozas-oktatas.hu

Elkészítettük a vállalkozás Működési Kézikönyvét. Újraszabályoztuk az információ áramlást. Megszüntettünk olyan hibákat, amelyek a cégnek sok pénzébe kerültek. Olyan cégszerkezetet alakítottunk ki, amelyben a kinevezett középvezetők önállóan képesek irányítani a részlegüket. A dolgozók számára biztosítottunk minden feltételt. Megkaptak minden információt és elvárást, amire az eredményes munkavégzéshez szükségük van.

Halász Gábor

Halász Gábor

Reál Print Kft.

Brutálisan jó az anyag!

Ha ezeket a dolgokat így rendszerezve legalább elolvashattam volna 10 évvel ezelőtt, már „fényévekkel” előrébb járhatnék.

Már mindegy, csak előre nézzünk…

Az alapvető játékszabályok kristálytiszta, logikus, könnyen értelmezhető gyűjteménye a vállalkozás nevű játékhoz. Kötelező anyag!

Ezen ismeretek elsajátítása nélkül egyetlen vállalkozót, cég(vezetőt) sem szabadna kiengedni a pályára játszani.

Horváth Zsolt

Horváth Zsolt

A folyamatokat, felelősségeket, szervezeti felépítést és az egyre jobban körvonalazódó elvárásokat írásos formában érdemes naprakészen tartani.
A leírt szabályok a munkatársak számára is egyértelműbbek és követhetőbbek.
Csak dokumentáltan lehetséges a cég működésének pontosítása és a részlegek munkájának összehangolása.
Ebben a komoly és hosszú feladatban az elszántságon kívül nagyon sokat segít, ha a vezető elfogad szakértő tanácsokat és hasznosítja az összegyűjtött tapasztalatokat és előkészített sablonokat.

Nagy Balázs

Anteus Kft.

Megrendelés, vásárlás és kiszolgálás menete

Kérem, töltse ki, a fenti megrendelő űrlapot.
Ügyeljen a beírt adatok pontosságára, mert a díjbekérő, és később a számla is, az itt megadott adatokkal készül.
Minden mező kitöltése kötelező, kivéve a Megjegyzés.
Kattintson az egérrel a “Megrendelés elküldése” gombra.
Amennyiben nem rendelkezik Belföldi mobil telefonszámmal, akkor is töltse ki a mezőt pl. 70 1111111.
A megjegyzésbe pedig írja be, élő telefonos elérhetőségét.

Külföldi rendelés esetén nettó árak értendők. Kérjük a megjegyzés rovatba írja be EU adószámát.
A külföldről történő utaláshoz szükséges adatok:
IBAN: HU36 1174 2111 2004 3355 0000 0000
SWIFT: OTPVHUHB
Közösségi adószám: HU12769872

Rendszerünk érzékeli a rendelés leadását.
A megrendelés elküldése gombra kattintás után, a megrendelés visszaigazoló oldalra kerül. Ebből fogja tudni, hogy sikeres volt a rendelése.

Ezzel együtt, a rendszer kiküldi a megadott email címre a megrendelés díjbekérőjét.

Nyissa meg email levelező rendszerét és keresse meg a tőlünk kapott megrendelést visszaigazoló levelet.
A levélben lévő linkre kattintva töltse le a díjbekérőt.
Utalja el a díjbekérőn lévő összeget a megadott adatok alapján.
Az utalás megjegyzésébe írja be a díjbekérőn lévő egyedi azonosítót pl. D -….
Ezzel fogjuk tudni beazonosítani a rendelését.

A pénz beérkezése után E-számlát állítunk ki, melyet a megadott e-mail címre küldünk. Ezt megrendelő kinyomtatja.

A számlát tartalmazó levélben küldjük a digitálisan letölthető oktatóanyag elérési linkjét.

Tomán József – Hatékonyságnövelési specialista

Ezeken a területeken biztosan számíthatsz rám és a szakmai tapasztalatomra:

  • Megoldást támogató módszerek és rendszerek fejlesztése
  • Előadások, saját szervezésben és vendégelőadóként
  • Kiscsoportos foglalkozások, tréningek, tanfolyamok
  • Cégelemzés, cégre szabott fejlesztési terv készítés
  • Tanácsadás, komplex problémák egyéni megoldása