Ha valaki, valamelyiket elköveti, annak ugyanolyan hatása lesz, mint ha egyáltalán nem készített volna munkaköri leírást.

[vc_row][vc_column]

Káosz megelőzés. Konkrétumok + mozgástér

Hogyan oldható meg a feladatvégzést és a felelősségvállalást támogató munkaköri leírás elkészítése?

Miért várnak, miért válnak passzívvá a dolgozók, ha csak konkrétumok, feladatok vannak megfogalmazva?
Miért lesz pontatlan a munkavégzés, ha csak általánosságok, felelősségek vannak megfogalmazva?

A megfelelő munkaköri leírásnak nem csak a feladatokat, hanem a felelősségeket is tartalmaznia kell.

 

Két fatális hiba, amelyet a sablonok általában nem oldanak meg

Ha erre nem figyel önmagában akkora hiányosság, hogy lefelezi a munkaköri leírás hatását, létjogosultságát, várható eredményét.

Hiba 1: A munkaköri leírás sablonok túl általánosak
Hiba 2: Csak feladatok szerepelnek benne

A megfelelő munkaköri leírásnak tartalmazni kell mind a feladatokat, mind a felelősségeket. Ráadásul ezeket egymáshoz kell kapcsolni, egymással viszonylatba kell helyezni. Egyiknek a másikat ki kell egészíteni.

Ha csak konkrét, feladat típusú megfogalmazások vannak a munkaköri leírásban, akkor az emberek nagy része ezt szó szerint veszi, és kizárólag azt végzi el. Ráadásul ez esetben nagyon részletes leírást kell készíteni, ami rendkívül megterhelő. Bármilyen kicsi változás történik, azonnal módosítani kell, ami rugalmatlanná teszi a rendszert.

Ha csak általános, felelősség típusú megfogalmazások vannak a munkaköri leírásban, akkor az emberek nagy része nem érti, mert nem elég konkrét a számára, hogy mit várnak el tőle

Ha feladat és felelősség típusú megfogalmazás is van, de azok nincsenek megfelelő módon összekapcsolva, akkor zavart okoznak az illetőben.

Tehát, ha meg akarja oldani, hogy a konkrét feladatokat elvégezzék, és azok körülményeire is megfelelő módon legyenek tekintettel, valamint ne kelljen mindent eltúlzott részletességgel leírni, akkor ismerje meg a “Szuper munkaköri leírás titkai” oktatócsomagunkat, amelyben segítünk eltalálni a megfelelő arányokat.

Miért nem jó a legtöbb munkaköri leírás?

  • alapvetően túl általánosak
  • nem megfelelő szerkezetűek
  • nincs bennük minden szükséges információ
  • nem aktuális információkat tartalmaz

Válaszokat keres?

  • Mi a baj az internetről letöltött sablonokkal?
  • Milyen a profi módon összeállított munkaköri leírás?
  • Milyen főbb elemei vannak, amelyekből fele sincs meg az átlagos sablonokban?
  • Miért más az összeállítási és az olvasási sorrend?
  • Hogy néz ki a helyes sorrend az összeállításban, amelynek a végére, tökéletesen lefedi a munkakört, annak leírása?
  • Melyik rész megfogalmazásánál mire érdemes odafigyelni?
  • Mi az, amiért be fogják tartani a dolgozók az abban leírtakat?
  • Hogyan érhető el, hogy a legszükségesebb információkat tartalmazza, de ne legyenek benne figyelem elvonó, felesleges elemek?

Megkapja a válaszokat a Szuper munkaköri leírás titkai című oktató és megvalósítást támogató csomagunkból.

[/vc_column][/vc_row]