A munkaköri eredményt romboló legfőbb hibák

A hét leggyakoribb hiba, amelyek közül akár egy is képes lefelezni a munkakör eredményeit.

1, túl sok feladatot kell elvégezni, egy munkakörben


2, túl sokféle feladat
 elvégzését várják el a dolgozótól, ami

  • nagyon szétaprózza az idejét és figyelmét, vagy / és
  • nem mindegyikre alkalmas a munkakört betöltő ember


3, nagyon eltérő feladatok vannak adott munkakörben
, amelyeknek az elvégzéséhez nagyon eltérő munkakörülmények és dolgozói képesség szükséges


4, konkrét személyekre építik a munkakörök feladatait

  • így gyakorlatilag vannak akik nem lesznek helyettesíthetők, mert a személyes adottságaikat nehéz megtalálni más emberekben
  • nehéz lesz egy új embert felvenni, ha a meglévő dolgozóval történik valami


5, nincs leírva a munkakör,
 ezért, különböző emberek nem egységes módon végzik el a munkakörhöz tartozó feladatokat,

  • nem egyértelmű mi az elvárás, mit és hogyan célszerű, kell csinálni
  • ha el mondják nekik, akkor is a dolgozók a feladatok és végrehajtási módok egy részét elfelejtik
  • nem egyformán végzik, ki jobban, ki rosszabbul, de nem a leghatékonyabb módon
  • nem helyettesíthető a dolgozó az adott munkakörben, tehát a munkaköri feladatok sérülni fognak személyi változás esetén
  • nehezen hosszadalmasan, az indokoltnál több időben, a meglévő emberek gyakori megzavarásával, hibák javításával lehet betanítani az új dolgozókat


6, nem biztosítják a munkakörre ható összes, szükséges körülményt,
 mert nem ismerik mindegyiket, így azok menet közben kerülnek el, zavart okozva a gördülékeny munkavégzésben


7, a cégben lévő munkakörök összessége, nem tölti ki a cég teljes tevékenységét,
nincs mindennek felelőse

Hogyan tudja elkerülni a munkaköri eredményeket romboló hibákat?


Ebben segít a munkaköri minimum létrehozása.

Ez mit jelent a valóságban?

Olvasson tovább, hogy a megértéséhez szükséges alapokat megismerje.