A túlterheltség csökkentése, megszüntetése egyes esetekben egészen egyszerű fogásokkal elérhető. Súlyosabb esetben, több lépésre, több megoldásra lehet szükség. Az erőforrások szűkössége, ismét más lehetőségeket igényel.

[vc_row][vc_column]

Túlterheltség csökkentése

Több lehetősége van arra, hogy csökkentse a személyes túlterheltségét.

A túlterheltség csökkentése, megszüntetése egyes esetekben egészen egyszerű fogásokkal elérhető.

Súlyosabb esetben, több lépésre, több megoldásra lehet szükség.

Az erőforrások szűkössége, ismét más lehetőségeket igényel.

 

Amíg a túlterheltség fennáll, addig nem érdemes nagyra törő tervek megvalósításán gondolkodni!

Érdemes komolyan venni ezt a problémát, hiszen amíg egy cégvezető túlterhelt, addig nem képes a vállalkozásban pozitív hatású változásokat befejezni, befejeztetni.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Túl sok feladata van? Adja ki valakinek, a feladatok egy részét!

Irodavezető, vagy asszisztens felvétele

Amikor egy vezető azért túlterhelt, mert rengetegféle és nagyon sok feladata van, muszáj valahogy megszabadulni egy részétől.

Ha van annyi pénz, amiből meg lehet fizetni egy irodavezetőt, asszisztenst, akkor nem érdemes várni tovább, hiszen a feladatok száma nem csökkenni szokott, hanem növekedni.

Milyen feladatra érdemes asszisztenst felvenni?

  • meglévő, felhalmozódott feladatok eltüntetésére
  • adminisztratív teendők átadására
  • kisebb projekt feladatok felügyeletére, elvégeztetésére

Sokan attól tartanak, hogy a többlet költséget nem tudja fedezni a cég nyeresége, ezért nem mernek felvenni több embert.

Ha valaki túlterhelt, akkor az azért van, mert szerinte arra érdemes dolgokból többet vállalt, mint amennyit el bír végezni.
Ha ez valóban így van, akkor az elvégzett feladatok eredményére szükség van. Tehát érdemes elvégezni, akár elvégeztetni.
Sokkal többe kerül egy feladat elvégzése, ha azt a vezető magára vállalja, mint ha egy kevesebb költséggel járó munkatársra bízza.

Nem kell végleges megoldásban gondolkodni.
Néha azért nem vesznek fel átmeneti időszakra segítséget, mert attól tartanak, hogy nyakukon marad egy plusz munkaerő költsége.

Lehet, hogy egy átmeneti időszakban, be tudják fejezni a megkezdett feladatokat.
Lehet, hogy néhány hónap alatt, ki tudnak alakítani olyan működési rendszert, amihez már nincs szükség továbbra is, a korábban felvett segítőre.
Lehet, hogy közben rájönnek, volna más feladat is az illetőnek.

Nem kell azt vállalni, hogy a végtelenségig fog valakit irodavezetői, vagy asszisztensi munkakörben foglalkoztatni.

Az új munkaerő felvételét, betanítását és a munkájának kontrollját segíti, ha készít egy nagyon jó munkaköri leírást.

Ugyan jobb lenne, úgy felvenni valakit, hogy előre kész van a munkaköri leírása, de ha nincs másra lehetőség, akkor az új munkaerő első feladata az lehetne, hogy közösen készítsék el a munkakör betöltéséhez szükséges tudnivalókat.

Ön elmondja az ezzel kapcsolatos gondolatait, az új munkatárs pedig jegyzetel, majd számítógépre viszi, kiegészíti, részletezi, és dokumentálja a munkavégzéshez szükséges információkat.

Rengeteg értelmes ember keres olyan irodai munkát, amelyben megmutathatja mire képes.
[/vc_column][/vc_row]