Nyolc tényező, amely hatással van a dolgozók teljesítményére

[vc_row][vc_column]

Nyolc tényező, amely hatással van a dolgozók teljesítményére

Ha ezek hiányoznak, vagy alacsony szinten vannak, akkor a dolgozók teljesítménye elmarad attól, amire egyébként képesek lennének!

1, Azt csinálja, amit csinálni akar – Ennek a szempontnak a teljesüléséhez arra van szükség, hogy olyan emberek legyenek a cégben akik ott akarnak lenni és valóban azt a munkát akarják végezni amit végeznek.

2, Szeresse amit csinál – Ez alapvetően a dolgozóból fakad. Amikor egy dolgozó jelentkezik egy állásra, lelkesednie kell a leendő munkájáért. A meglévő dolgozókban ez megkophat. A vezető tud tenni annak érdekében, hogy külső körülmények minél kevesebbet ronthassanak rajta, és ahol megkopik a munka iránti szeretet ott beavatkozzon.

3, Figyelme az előtte álló folyamatra összpontosulhasson – Minél kevesebb hátráltató tényező merüljön fel menet közben. Ezt a precíz munkaszervezéssel érhető el.

4, Elérhető, jól meghatározott cél lebegjen a szeme előtt – Akár az adott feladatra, akár a napra, hétre, hónapra, munkakörre vonatkozóan. Ha ez nincs meg akkor nem lehet elégedett a dolgozó saját teljesítményével, nem tölti el a jóleső érzés. Később ennek elérése nem tudja inspirálni, átlendíteni a nehézségeken.

5, Nehézség fokozatosan emelkedjen – Ha valakit beledobnak a mély vízbe akkor lehet, hogy kellemetlen lesz számára, hogy nem tud maradéktalanul megfelelni az elvárásoknak. Ettől nem fogja magabiztosnak érezni magát. Félni fog a következő ilyen helyzettől. Ez miatt nem mer kimerészkedni a saját komfortzónáján kívülre, nehogy meglepetés érje. Arra kell törekedni, hogy a dolgozók terhelése már meglévő alapokra épüljön.

6, Folyamatos visszajelzést kapjon – A visszajelzés nem egyenlő a dicsérettel. Azt kell tudnia dolgozónak, hogy számít amit csinál. Ha erről nem kap információt akkor elbizonytalanodhat, kedvét szegheti, hogy nem tartják fontosak a munkáját. Csak a nagyon erős személyiségek vannak meg ideig óráig visszajelzés nélkül úgy, hogy nem hat kedvezőtlenül a teljesítményükre.

7, Kontroll és uralom a cselekedet felett, vagy úgy érezhesse, hogy uralja – Ha valakinek folyton beleszólnak a munkájába, túl gyorsan, váratlanul fellépő körülmény változásokat érzékel, ha sok minden instabil, akkor úgy érezheti, hogy kicsúszott az irányítás a keze közül. Ugyanez az érzés keríti hatalmába, ha nem ismeri a munkavégzés összefüggéseit, törvényszerűségeit, szükséges információit.
A vezető abban tudja ezt a szempontot támogatni, hogy gondoskodik a dolgozók felkészítéséről, a közös munka összehangolásáról.

8, Biztonságban érezze magát – Egyértelműség, pozitív hangulat. Nem támadják. Azt látja a környezetében, hogy mindenki (beleértve a vezetőt is) tudja mi a dolga, képes elvégezni és el is végzi azt, ami rá esik. Nincsenek szélsőséges, főként negatív hangulatváltások.

Ahhoz, hogy a dolgozó minél jobban tudjon figyelni a munkájára, az is szükséges, hogy az alapvető dolgozói tudnivalókat ismerje.

Ha ezeket nem tudja, akkor

  • nehezebben fog tudni beilleszkedni a cégbe,
  • nem érti a vállalkozás működését általában,
  • nem biztos hogy tudja milyen alkalmazottakat akarnak a vállalkozók

Minél több, szükséges feltételt biztosít számukra vezetőként, annál többet fognak teljesíteni.
[/vc_column][/vc_row]