[vc_row][vc_column]

De jó hogy jöttél, nem győzzük felvenni a telefonokat

Jogosan aggódik az, aki megfelelő cégműködési rendszer nélkül, nem mer növekedést vállalni.

Alapvetően nem foglalkozom bevételnöveléssel, csak és kizárólag akkor, ha ez, a munkaszervezéshez szervesen kapcsolódik.

Hogy miért nem? Mert

  • mivel nem ez a fő profilom, ezért nem követem az aktuális marketing trendeket (ehhez hozzátartozik, hogy a bevételnövelési alapok lerakása után (https://tomanjozsef.hu/megoldasok/bevetelnoveles/), egyszerű eladási folyamatokat létrehozva, a legtöbb esetben kiugró eredményeket lehet elérni
  • a marketingben sokkal kevésbé lehet eredményt garantálni, mint az általam végzett hatékonyságnövelésben
  • egy olyan céget, ahol nem megfelelő alapokra építve, elindítanak egy sikeres marketing kampányt, nagy bajba sodorhat a megnövekedett érdeklődő szám, hiszen megfelelően szabályozott működési folyamatok nélkül, káosz cunami szakadhat a nyakukba

Az egyik ügyfélnél, akinél elkezdtük rendbe tenni a munkaszervezést, nagy lépésváltásra került sor.

Átköltöztek az időközben elkészült, többszörös kapacitású telephelyükre.
Ez nem csak lehetőséget hozott magával, hanem óriási terhelést is okozott a cégnek, a jelentősen megnövekedett költségekkel.

Nem volt más lehetőségünk, mint folytatni a vállalkozás munkaszervezésének fejlesztését és el kellett kezdenünk, a gyors eredményt hozó eladási folyamatok előkészítését is.
Mielőbb el kellett érnünk, hogy megnövekedjen az érdeklődők száma.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
A növekedés előkészítése

Kb. másfél hónap alatt elkészítettünk egy mini érdeklődő generáló rendszert.

Ehhez azért volt szükség ennyi időre, mert

  • fel kellett vennünk egy asszisztenst, aki az előkészítő és kivitelezési feladatokat elvégezte, koordinálta
  • megvizsgáltuk a teljes piacot, kb. 15 jelentős versenytársat
  • létrehoztuk azt a pozíciót, amely a cég erősségeire épít és valós elkülönülést biztosít a versenytársak kínálatától
  • összeraktunk, egy érdeklődőt vevővé konvertáló folyamatot, weboldallal, automatizmusokkal
  • felállítottuk a hirdetési rendszert
  • és elindítottuk a hirdetéseket – csütörtökön délután

Következő héten, kedden reggel, vagyis 4 nap után, amikor ismét mentem hozzájuk, a következővel fogadtak.

De jó hogy jöttél, mert nem győzzük felvenni a telefonokat
Nem tudunk kimenni annyi helyre felmérni az igényeket.
Amúgy az üzem sem tudna legyártani annyi terméket, amennyit megrendelnének.
Csináljunk valamit.

Ha ezek után, nem tudtuk volna kézben tartani ezt a helyzetet, abbahagytuk volna a működés újraszervezését, akkor rengeteg hibát követtek volna el.
Biztosan, tömeges lett volna a vevők felé, határidő késés.
Mivel egy gyártó cégről beszélünk, ezért biztosan romlott volna a minőség a kapkodás miatt.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Tanulság

A vállalkozások zöme, még felügyelet mellett is nehezen visz végig egy fejlesztési folyamatot.

Külső segítség nélkül évekig is eltart mire valamiben változást tudnak elérni. Sajnos mire ez megtörténik addigra a korábban elindított változás már nem elég hatásos.

Az, hogy párhuzamosan két nagy fejlesztési irányba haladjunk, az nagyon sok erőforrást igényel a cég részéről.
Nem sok vezető képes kézben tartani, vagy/és átadni másoknak, ezeknek a fejlesztéseknek a kontrollját.

Azóta egy hasonló kivétel volt.

Itt párhuzamosan három szinten ment a fejlesztés.
Kezdtünk tulajdonosi, cégvezetői szinten.
Egy pont után elkezdtünk középvezetői szinten is fejleszteni.
Egy újabb ponton pedig végrehajtói szinten is.
Mindez párhuzamosan.

Teljesen más, a haladás sebessége

  • ha az első példában szereplő módon haladunk, vagyis a cégen belül, két eltérő fejlesztési célért dolgozunk.
  • vagy a második példa esetén: kontrolláltan több szinten tudunk beavatkozni ugyanannak az egy célnak az elérése érdekében

Egy normál vállalkozásnál az lenne a minimum, hogy egy fejlesztési célra fókuszálnak, legalább egy szinten egyszerre.

Ha nincs fejlesztés, vagy fejlesztési cél, vagy nem jól használják a rendelkezésre álló erőforrásokat, akkor nem fognak befejeződni ezek a folyamatok.
Tehát nem jön létre az a szükségszerű pozitív változás, ami megszünteti a működési problémákat, segít megoldani a növekedési problémákat.

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
Ön mit akar?

Növekedési vagy működési problémákkal küzd?

Érjen el benne pozitív változást munkaszervezéssel

[/vc_column][/vc_row]