1 szint – feladatok elvégeztetése

Egymásra épülő szintek, a működési és munkatársi problémák megszüntetéséhez

Működési problémák kezelésének nyolc szintje

  1. szint – Feladatok pontos elvégeztetése, elvégzése – itt tartunk
  2. szint – Folyamatok végigfutásának biztosítása
  3. szint – Projektek időben történő befejezése
  4. szint – Munkaköri teljesítménynövelés
  5. szint – Dolgozói személyes teljesítménynövelés
  6. szint – Csoportokon belüli szervezettség javítása
  7. szint – Csoportok közötti együttműködés fejlesztése
  8. szint – Cég szintű működés optimalizálása

A cégben fennálló problémák megoldását, mindig az alacsonyabb szinten kell kezdeni és utána lehet foglalkozni lépésről lépésre, a magasabb szintekkel.

Feladatkiadási hibák

A leggyakoribb feladatkiadási hibák, amelyeket a vezetők elkövetnek

A vezető…
1. … a feladatot annak adja ki, akit először meglát.
2. … a feladatot csak szóban mondja el.
3. … nem kér visszajelzést a feladat megértéséről.
4. … nem veszi figyelembe az ember alkalmasságát, képességeit a feladat kiadásakor: túlméretezi a feladatot.
5. … egyszerre több feladatot ad ki olyan kollégának, aki alkatánál fogva egyszerre csak egy feladatot képes fókuszban tartani.
6. … nem határozza meg a feladat prioritását – a dolgozó nem tudja, mivel folytassa a munkát.
7. … nem határozza meg a feladat határidejét.
8. … a feladatot általánosan fogalmazza meg: „Valakinek meg kellene ezt csinálni…”
9. … amikor eszébe jut, felhívja a dolgozót, és elmondja neki mit kéne csinálnia
10. … úgy várja el egy feladat teljesítését, hogy a kolléga előtte nem lett betanítva
11. … nem biztosítja a szükséges feltételeket vagy adatokat a feladat végrehajtásához
12. … nem gondolja át a feladatot, mielőtt kiadja.

Az Ön cégében milyen szinten történik a feladatkiadás?
Milyen alapokra épül?
Milyen az eredménye?

Töltse ki a tesztet, összegezze az eredményeket, olvassa el az értékelést és hozzon döntést arra vonatkozóan, hogy mit változtasson.

Feladatkiadás - feladatvégzés - eredmény

A vállalkozás eredményei a feladatok elvégzése során keletkeznek.

Az, hogy hogyan vannak elvégezve, meghatározzák azok eredményét.
Az, hogy hogyan vannak kiadva a feladatok, meghatározzák hogyan lesznek elvégezve.

A feladatok nem megfelelő elvégzésének leggyakoribb okai a következők

A dolgozó

  • nem tudja mi az elvárás
  • nem érti mit, mivel, hogyan
  • nem érti mire van hatással, nincs kellő rálátása a munkakörre
  • nem kap elég feladatot
  • nem alkalmas
  • nem elég képzett
  • nem elég gyakorlott
  • nem biztosítottak a feltételek, eszközök nem megfelelőek
  • nem kap elég információt időben, formában
  • nem jó a megállapodás, nem ért egyet vele
  • nem azt akarja
  • nem úgy akarja,
  • nem oda való, nem illik a cégbe
  • nem kap visszajelzést, nem tudja mennyire elégedettek és miben nem vele kapcsolatban

Adjon ki úgy feladatokat, hogy az alapján elvégezve, a megfelelő eredmény jöjjön létre

Feladatkezelés

Amennyiben Ön

  • feladatok elvégeztetésében a legmagasabb szintre törekszik,
  • nem elégszik meg a működési problémák megszüntetésével és tovább akar lépni,
  • később mindenképpen tudatosan akarja építeni a cége rendszereit,

akkor alakítsa ki a feladatok kezelésének 10 szakaszát biztosító rendszerét.