“Amit és ahogyan teszünk, annak az, és olyan lesz az eredménye.”

TJ

Azért ez a kedvenc képem, mert azt szimbolizálja, ahogyan egy cégnél pozitív változásokat idézünk elő.
Teljesen eltérő funkciót ellátó egységeket összehangolva, optimális működést érünk el.
TJ

Ügyfeleimmel közösen, a cégeik következő területein okoztunk pozitív változásokat

  • Miután felismerték, hogy melyik munkatársak nem valók a cégbe, határozott döntések hoztak, hogy ki maradhat és kinek kell mennie annak érdekében, hogy megindulhassanak a változások.
  • Úgy tudtak megszabadulni a lázító, ellenálló, fegyelmezetlen munkatársaktól, hogy nem hogy fennakadást nem okozott a feladataik átvétele, hanem a környezetükben lévő emberek még fel is lélegeztek, “Na végre!”.
  • Megszüntették a hibákat, a feltételek biztosításával és a végrehajtó személyzet képességének és készségeinek fejlesztésével. Volt ahol ez havonta 4,2 Mft megtakarítást eredményezett.
  • A működési problémák drasztikusan csökkentek a folyamatok szabályozásával és a különböző munkaterületek összehangolásával.
  • A folyamatok és feladatok pontosítása után azokat ellátni képes szervezeti felépítést alakítottunk ki, amelyek képessé tették a céget a piaci kihívásoknak történő megfelelésre
  • Az információ hiány és információ áramlási problémák megszüntetéséhez biztosítottuk a szükséges és elégséges adminisztrációs rendszert.
  • A belső kommunikáció fejlesztésével a dolgozók és a vezetők tájékozottabbak lettek, jobban értették, hogy mi zajlik a cégben.
  • A kontroll kialakításával a dolgozók és vezetők számára átláthatóvá tettük a teljesítményt, mind egyéni, mind csoportos, mind cég szinten. Ezek alapján már magabiztosabban hozták meg a megfelelő döntéseket.
  • A pénzügyi rendszer kiépítésével megszüntettük a pazarlást, a pénz szivárgását, csökkentettük a kintlévőségeket, jobb fizetési fegyelmet értünk el. Ezek következtében a vállalkozásban több nyereség maradt és a rendelkezésre álló pénz is láthatóvá vált.
  • A fejlesztések alapos tervezésével, megszervezésével úgy tettük sínre azokat, hogy megszűntek a félbehagyások.
  • Ahol több tulajdonos, családtag van a cégben ott az ebből fakadó konfliktusokat tisztáztuk, és azzal hogy pontosítottuk a felelősségi területeket, megoldódtak a viták, és helyre álltak a kapcsolatok.
  • A dolgozókkal szembeni elvárások pontosítása és velük történt beszélgetések után a munkaidő kihasználása 80%-ra nőt a korábbi 50%-ról.
  • A célok pontos megfogalmazása és a tervezési feladatok elvégzése, lehetővé tette a tulajdonosok számára az előrelátást, így ma már többet tudnak foglalkozni a vállalkozás fontosabb ügyeivel.
  • Azzal, hogy a vállalkozás erőforrásait fókuszáltuk a tevékenységre, az időközben megváltozott helyzethez igazítottuk, megkezdődött a növekedés, hiszen onnantól azzal foglalkoztak amivel kellett és amiből eredmény lett, ahelyett amit korábban megszoktak.
  • A szabályozással, az információáramlás helyreállításával olyan pozitív változások is bekövetkeztek, hogy a cégek, ugyanannyi erőforrással (ember, eszközök, pénz) sokkal több piaci igényt tudtak kiszolgálni. Így a meglévő ráfordítással több eredmény keletkezett.

Fejlesztési helyzet – eszköz – jártasság letöltése egy kattintással!

Tomán József - Hatékonyságnövelési specialista

Mivel foglalkozom?

Személyes tanácsadási tapasztalatimból olyan vállalkozásfejlesztési módszereket és rendszereket dolgoztam ki, amelyek magyar kis és közepes méretű vállalkozások működési és munkatársi problémáinak kezelésével, javítja az adott cég hatékonyságát.

A hatékonyság javulásával nyereségessé válnak a piaci túlkínálattól és az igények lecsökkenésétől küszködő cégek. A nyereséget a megfelelő fejlesztésekre fordítva, törvényszerűen megindul a növekedés.

Rendszereim a vállalkozás menedzselésére, a vezetők kompetensebb vezetővé válására és az információ áramlási és kommunikációs területekre fejtik hatásukat.

8000+ órát töltöttem személyesen, cégek fejlesztésével.
Ügyfeleimnek gyártó, szolgáltatást végző, és nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozásaik vannak.

Rendszeresen tartok saját szervezésű előadásokat. Fő szakterületem a hatékonyságnövelés és növekedési feltételek biztosítása. Vendégelőadóként rendszeresen szerepelek együttműködő partnereim rendezvényein. Eddig 100+ előadást tartottam.

Folyamatosan indítok kiscsoportos foglalkozásokat, tréningeket, tanfolyamokat.
Ezek, a vállalkozás működési folyamatainak megszervezésére, vállalkozók személyes készségeinek fejlesztésére irányulnak.

Tapasztalataimat folyamatosan rögzítem írásban, videó és hangfelvételek formájában.
Így ez, azok számára is elérhető, akik külföldön élnek, vagy a távolság és az időzítés miatt nem tudnak a rendezvényeken részt venni, vagy nincs lehetőségük személyesen megbízni a problémáik megoldásának segítésére. Számos saját infotermék fejlesztője, tulajdonosa, forgalmazója vagyok. Írtam már könyvet, készítettem éves vezetői naptárat, 48+4 hatékonyságnövelő módszerrel, létrehoztam vállalkozási képességet fejlesztő társasjátékot.

A vállalkozások fejlesztéséhez szükséges megújuló tudásomat és tapasztalataimat vezetői múltamból, különböző menedzsment és vezetői rendszerek tanulmányozásából és alkalmazásából, folyamatos önképzésből és főként ügyfeleimnél tapasztalt hibák és hiányosságok megoldásából nyerem.

Miért ezt?

1, Meggyőződésem, hogy a vállalkozások kiváló termékeinek és szolgáltatásainak el kell jutnia az emberekhez, cégekhez, hogy azok segítsék céljaik elérését és problémáik megoldását.

A saját szakterületükön kiváló szakemberekről rendre kiderül, hogy akár a vezetői, akár a menedzseri képességeinek hiánya, teljes mértékben akadályozza őket a saját megoldásaik érdeklődőkhöz és vevőkhöz történő eljuttatásában.

 

2, Szeretném megmutatni a kiváló szakembereknek, hogy a vállalkozás vezetését, működtetését, fejlesztését, ugyanolyan magas szinten lehet végezni, mint a cég alaptevékenységét. Így, ezek együtt jóval nagyobb vállalkozói eredményeket hoznak, mint ha csak egy kiváló termék, vagy szolgáltatás jön létre, de a többi tényező messze elmaradt ettől minőségben.

Így nem csak jobban terjeszkedik a cég, hanem a vállalkozó, munkatársai és családjaik is jobb életkörülmények közé kerülhetnek

 

3, Adott a magyar kreativitás, munkabírás és áldozatvállaló készség. A nem megfelelő összefogás, együttműködés és viselkedés miatt nem tudja kiaknázni a benne rejlő potenciált.

A vállalkozók azok, akik saját mikro közösségükre, azok létére, életminőségére, jóllétére hatással lehetnek.

Minél több cégvezető képes a vállalkozásában jóllétet létrehozni, annál több lehetőség jut a magyar emberben lévő potenciál kiaknázására.

Érvényesüljenek a jó szándékú, kiváló megoldásokat nyújtó vállalkozások és éljenek jobban azok, akik ezeket létrehozzák, részt vesznek benne, kapcsolódnak hozzájuk!

Miért így?

Aktív vállalkozóként korábban Én is követtem el rengeteg olyan, az ösztönös vállalkozásból és a vállalkozások növekedéséből természetesen fakadó hibát, amelyektől ma ügyfeleim is szenvednek, de közösen sikeresen kezelünk.

Kerestem a megoldási lehetőségeket, de azt tapasztaltam, hogy az importált tudást, itthon nem lehet kellő eredményességgel használni. Az eltérő vállalkozói és kulturális háttér, a nem megfelelő szakértői vállalás, a hiányos ügyfél tájékoztatás és rossz ügyfélkezelés miatt nem jöttek létre az eredmények, amelyek árát az amúgy is problémákkal küzdő vállalkozók fizetik meg.

Ezért nem követek vakon semmilyen irányzatot, nem követek és alkalmazok egy konkrét külső rendszert.
Saját rendszerembe kizárólag a gyakorlatban eredményesen működő, saját tapasztalatokból származó módszer és megoldás kerülhet be.

Tanácsadásban lévő ügyfeleim nagy része abból származik, hogy más fejlesztési rendszerek magyar kisvállalkozásoknál nem működő, kudarccal végződött fejlesztési folyamatai után, sokszor utolsó lehetőségként kérnek fel az együttműködésre.

A félbeszakadt, nem kellő, sőt akár kimondottan káros tanácsadási folyamatok eredményeként nem csak jelentős időveszteséget szenvedtek, hanem rengeteg pénzt is veszítettek a később hozzám forduló cégvezetők.

Küldetésemnek tekintem a tanácsadói szakma megítélésének javítását!

Hozzá akarok járulni ahhoz, hogy akinek lehetősége van elkerülhesse, megelőzhesse, vagy még időben kezelhesse a kialakult cégműködési és munkatársi problémákat, amelyek a vállalkozása növekedésének útjában állnak!